L'industria di l'imballaggio si basa assai nantu à i metudi di stampa per decorà è marcà buttiglie è cuntenitori.Tuttavia, a stampa nantu à u vetru versus a plastica richiede tecniche assai diverse per via di e proprietà uniche è di i prucessi di fabricazione di ogni materiale.
Stampa nantu à buttiglie di vetru
E buttiglie di vetru sò principalmente prudutte cù un prucessu di stampaggio per soffiaggio, induveU vetru fusu hè soffiatu è gonfiatu in un stampu per furmà a forma di u cuntainerSta fabricazione à alta temperatura face di a serigrafia u metudu di decorazione più cumunu per u vetru.
A serigrafia usa una tela à maglia fina chì cuntene u disignu graficu chì hè piazzatu direttamente nantu à a buttiglia di vetru. L'inchiostru hè tandu spremutu à traversu e zone aperte di a tela, trasferendu l'imagine nantu à a superficia di u vetru. Questu crea una pellicola d'inchiostru in rilievu chì si secca rapidamente à alte temperature. A serigrafia permette una ripruduzzione d'imagine nitida è vivida nantu à u vetru è l'inchiostru si lega bè cù a superficia liscia.
U prucessu di decorazione di buttiglie di vetru si faci spessu quandu e buttiglie sò sempre calde da a pruduzzione, ciò chì permette à l'inchiostri di fundesi è di indurissi rapidamente. Questu hè chjamatu "stampa à caldu". E buttiglie stampate sò inserite in forni di ricottura per raffreddassi gradualmente è impedisce a rottura da shock termichi.
Altre tecniche di stampa di vetru includenuDecorazione di vetru cottu in fornu è stampa di vetru polimerizatu UVg. Cù a cottura in fornu, l'inchiostri di fritta ceramica sò stampati serigraficamente o applicati cum'è decalcomanie prima chì e buttiglie sianu inserite in forni à alta temperatura. U calore estremu fissa permanentemente a fritta di vetru pigmentata in a superficia. Per a polimerizazione UV, l'inchiostri sensibili à i raggi UV sò stampati serigraficamente è immediatamente polimerizzati sottu una luce ultravioletta intensa.
Stampa nantu à buttiglie di plastica
À u cuntrariu di u vetru,E buttiglie di plastica sò fatte per stampaggio à soffiaggio per estrusione, stampaggio à soffiaggio per iniezione o stampaggio à soffiaggio per stiramentu à temperature più basseDi cunsiguenza, i plastichi anu esigenze diverse per l'adesione di l'inchiostru è i metudi di polimerizazione.
A stampa flessografica hè cumunamente aduprata per a decorazione di buttiglie di plastica.Stu metudu utilizza una maghjina in rilievu nantu à una piastra di fotopolimeru flessibile chì gira è entra in cuntattu cù u sustratu. L'inchiostri liquidi sò presi da a piastra, trasferiti direttamente nantu à a superficia di a buttiglia, è subitu polimerizzati da a luce UV o infrarossa.
A stampa flessografica eccelle in a stampa nantu à e superfici curve è cunturnate di buttiglie è cuntenitori di plastica.E piastre flessibili permettenu un trasferimentu d'imagine consistente nantu à materiali cum'è u polietilene tereftalatu (PET), u polipropilene (PP) è u polietilene d'alta densità (HDPE). L'inchiostri flessografichi si leganu bè à i sustrati di plastica non porosi.
Altre opzioni di stampa in plastica includenu a stampa rotocalco è l'etichettatura adesiva.A rotocalco usa un cilindru metallicu incisu per trasferisce l'inchiostru nantu à i materiali. Funziona bè per e tirature di buttiglie di plastica di grande vulume. L'etichette offrenu più versatilità per a decorazione di contenitori di plastica, permettendu grafiche dettagliate, texture è effetti speciali.
A scelta trà l'imballaggi in vetru è in plastica hà una influenza maiò nantu à i metudi di stampa dispunibili. Cù a cunniscenza di e proprietà di ogni materiale è di i metudi di fabricazione, i decoratori di buttiglie ponu utilizà u prucessu di stampa ottimale per ottene disinni di imballaggio durevuli è attraenti.
L'innuvazione cuntinua in a pruduzzione di cuntenituri di vetru è di plastica, inseme cù i progressi in a tecnulugia di stampa, allargaranu ulteriormente e pussibilità di imballaggio.
Data di publicazione: 22 d'aostu 2023